Inleiding

Steeds vaker worden medewerkers in hun job geconfronteerd met verbale agressie of grensoverschrijdend gedrag. Agressie op de werkplek kan intern veroorzaakt worden door collega’s of door externe personen die niet tot het bedrijf behoren: klanten, bezoekers, leveranciers...

Agressie is een heftige emotie, die zowel op jezelf als je gesprekspartner een sterke invloed heeft. Bij het omgaan met agressieve personen is de manier van communiceren van groot belang. Door het hanteren van de juiste communicatietechnieken slaag je erin de tegenpartij te kalmeren, de situatie te ontmijnen en verdere escalatie te vermijden.

Programma

  • agressie:
    • theoretisch referentiekader
    • verklaringsmodellen
    • beperkende of versterkende middelen
    • preventieve basishouding
  • verschijningsvormen
  • typologieën (soorten agressie)
  • zelfreflectie
  • let’s get practical
  • praktijkoefening met feedback naar werkgever

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 132 € 178

 

Omgaan met verbale agressie op het werk

11 mei 20 | 08u00 - 12u00 - te Kortrijk meteen inschrijven