Inleiding

Goed omgaan met klanten aan de telefoon kan soms een grote uitdaging zijn. We reiken je technieken aan om het verschil te maken. Zo leer je heel wat tips & tricks geven m.b.t. stem-en woordgebruik. Na deze opleiding kan je een professioneel telefonisch onthaal verzekeren. Je leert actief luisteren en assertief communiceren. Ook kan je vriendelijk en efficiënt een telefoongesprek afsluiten. Er worden enkele gouden tips besproken die je nodig hebt en je leert inspelen op verschillende beller-profielen.

Programma

Deelnemers extra technieken geven om het verschil te maken
Tips & tricks geven mbt stem-en woordgebruik:

  • Een professioneel telefonisch onthaal verzekeren
  • Tips actief luisteren en assertief communiceren
  • Vriendelijk en efficiënt kunnen afsluiten 

 

Efficiënt en snel door de juiste attitude en aanpak

Gouden tip 1:
Men ziet het niet, maar men hoort het wel!

- Glimlachen aan de lijn: uw stem klinkt tien keer zo prettig
- Verzorg je houding

Gouden tip 2:

- Stemgebruik : volume, intonatie, ritme, articulatie
Voorbeelden/oefening

Gouden tip 3:
-(Her)ken je beller. Inspelen op verschillende profielen.

Gouden tip 4:

- Correct, positief en assertief woordgebruik
De do’s!

Gouden tip 5:
- Gericht doorvragen en het gesprek sturen, zo doe je dat! (ook bij een dominante beller)

Gouden tip 6:
- Afsluiten met een goed gevoel voor jou en de beller.

Gouden tip 7:
- Het kleine verschil op het einde.

Formuleer je persoonlijk actieplan

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 191 € 258

 

Klantvriendelijk en efficiënt telefoneren

Geen evenementen