Inleiding

Bij het zelfstandig ondernemen komen duizend en één dingen kijken, een realiteit waar de KMO’s, in het bijzonder onze bouwbedrijven, dagelijks mee worden geconfronteerd. Hoe hard we ook op het veld actief zijn en hoe hard we ook pogen die belastende administratie in orde te houden, er blijven diverse gevaren schuilen. In deze opleiding ontvang je tips op vlak van financieel, administratief en commercieel beleid die bijdragen tot een efficiënte werking van de onderneming. Hierdoor krijg je een geruster gevoel en ontstaat er meer ruimte om stil te staan bij het beleid, de toekomst en het succes van je bedrijf.

Programma

  • het innen van facturen moeten we optimaliseren
  • we wagen ons aan het opstellen van een budget en ontdekken zo de werkmiddelen die we volgend werkjaar nodig hebben, zo wordt groei geen kwelling
  • een aantal kwaliteitsmeters moeten we zeker elke week doornemen: o.a. verkoop, facturatie, onbetaalde facturen
  • hou je kasplanning goed in de gaten: hoe kunnen we tijdelijke tekorten opvangen
  • de algemene kosten bewaken is onontbeerlijk, maar hoe
  • sta open voor advies: wat kunnen uw beroepsorganisatie, wtcb, enz… voor u betekenen
  • een aantal security tips voor uw computers

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 165 € 223

 

Tips aan de kleinere kmo

Geen evenementen