Inleiding

In de KMO-bouwonderneming dient de administratieve medewerker over heel wat vakkennis en competenties te beschikken. Deze staat in de frontlinie van de onderneming en vormt als het ware het gezicht van het bouwbedrijf. Vaak richten de vele stakeholders zich tot deze medewerker en het is dan ook van groot belang dat deze bediende van vele markten thuis is. Zo moet je o.a. het klantendossier beheren van A tot Z: van potentiële klant tot en met de definitieve oplevering. We maken een analyse van alle documenten die circuleren tijdens de verschillende facetten van het bouwproces en bestuderen deze: marketing, verkoop, calculatie, productie, personeel, administratie, boekhouding en juridische dienst. Tijdens deze opleiding wordt ook ruimte gecreëerd om alle documenten te ontwikkelen voor je eigen werkomgeving en deze te integreren.

Programma

  • hoe ga je om met calculaties: van offerte-calculatie tot definitieve calculatie en contract
  • wettelijke verplichtingen: borgstellingen, alles rond de voorlopige en definitieve oplevering, de veiligheidscoördinator, de EPB verslaggeving
  • verplichte en optionele verzekeringen
  • het bouwaanvraagdossier en opvolging van de bouwvergunning
  • melding van de werken 30bis en de inhoudingsplicht, de registratie op de werf, meldingen NAVB
  • een erkenningsdossier indienen en de herziening afwerken
  • correct factureren en alles rond btw
  • bewaartermijnen van alle wettelijke documenten
  • fiscale voordelen
  • keuze van de onderaannemer en het onderaannemingscontract
  • de samenstelling van de kostprijs
  • de output van sales- en marketingacties registreren
  • rapporteringsmodellen

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 508 € 686

 

Allround bediende in de bouwsector

23, 30 apr, 07, 14, 28 mei, 04, 11 en 18 jun 20 | 18u30 - 21u30 - te Zwijnaarde meteen inschrijven