Inleiding

Hebben jouw klanten en leveranciers een Facebook-account? Tweeten zij er op los en gebruiken ze LinkedIn om nieuwe businessopportuniteiten te vinden? Zijn zij misschien ook actief op andere sociale media? Bestaan er andere niche media die misschien net voor je bouwonderneming belangrijk kunnen zijn zoals Pinterest, Instagram of andere? Sociale media komen in alle aspecten van je bedrijf voor. Van promotie tot prospectie en van verkoop tot rekrutering. Maar hoe begin je eraan en hoe doe je dat nu juist? Krijg hierop een antwoord in deze opleiding.

Programma

Overzicht en gebruik van video/foto/blog in de bouwsector

  • overzicht van het brede spectrum van sociale media
  • waar moet u aanwezig zijn en waarom?
  • hoe kunt u praktisch video (YouTube, Instagram, Live video…) inzetten voor uw bouwbedrijf?
  • waar en hoe foto’s (Picasa, Pinterest…) inzetten?
  • hoe begint u een blog in 10 minuten?

Twitter

  • hoe maakt u een account aan of optimaliseert u uw account
  • leer de Twittertaal: @, #, #FF, retweeten…
  • wie en wat moet u volgen
  • hoe klanten en leveranciers vinden
  • wat, hoe en wanneer plaatst u berichten op Twitter
  • hoe koppelt u Twitter aan andere sociale media (Facebook, LinkedIn…)
  • hoe monitort u uw online reputatie
  • maak Twitter uw infokanaal bij uitstek

LinkedIn, de sleutel naar je professioneel netwerk

  • hoe optimaliseert u uw persoonlijk LinkedInprofiel?
  • hoe beheert en vergroot u uw netwerk?
  • waar zitten potentiële klanten/leveranciers?
  • hoe haalt u het maximum uit groepen?
  • hoe zet u een professionele bedrijfspagina op?
  • hoe houdt u uw netwerk warm en genereert u leads?
  • tips & tricks om LinkedIn ten volle te gebruiken?

Facebook, ook voor bedrijven

  • hoe maakt u verschillende profielen? (persoonlijk, groep of fan pagina)
  • maak een persoonlijk profiel en behoud uw privacy
  • hoe uw netwerk starten, beheren en vergroten? Hou privé en professioneel gescheiden
  • samenwerken met klanten op Facebook via groepen (gesloten of geheime)
  • hoe maakt u een succesvolle bedrijfspagina aan? Wat moet je plaatsen?
  • hoe maakt u uw bedrijf aantrekkelijk voor potentiële medewerkers of klanten
  • hoe adverteert u op Facebook?
  • tips & tricks om het maximale te halen uit uw Facebookaanwezigheid?

Na deze opleiding kent u het volledige sociale medialandschap en weet u hoe u uw klanten en leveranciers kunt betrekken bij uw bedrijf.

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 203 € 274

 

Sociale media voor het bouwbedrijf - praktijk

09 en 16 jun 20 | dag 1: 09u00 -17u00 - dag 2: 09u00 - 12u00 - te Kortrijk meteen inschrijven