Inleiding

In deze opleiding wordt er stilgestaan bij de manier waarop gedrag, attitude en communicatie van de vrachtwagenbestuurder klantenrelaties kunnen beïnvloeden. Hoe kan de beroepschauffeur vanuit zijn functie en takenpakket de klantenrelaties versterken? Hoe kan de vrachtwagenchauffeur een bijdrage leveren tot een positief bedrijfsimago?

Erkend voor 7 punten nascholing vakbekwaamheid beroepschauffeurs C/CE. Deze opleiding valt onder categorie 3.

Programma

Deze opleiding bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte.

Theorie (5u):

  • klantvriendelijkheid: definities
  • de onderneming: type onderneming
  • taken van de bestuurder: voertuiginspectie, voorzorgen bij in- en uitstappen, noodzakelijke controles, instellingen
  • omgaan met andere partijen (logistiek en openbare weg)
  • klachten en conflicten: herkennen, oplossen, soorten, globale richtlijnen
  • basisregels voor omgaan met conflicten
  • elementen voor een goede communicatie

Praktijk (2u):

  • rollenspel

Prijs en tussenkomsten

Lid  Niet-lid
€ 158 € 213

 

Klantvriendelijkheid

12 feb 20 | 08u30 - 16u30 - te Brugge meteen inschrijven
23 mrt 20 | 08u30 - 16u30 - te Sint-Niklaas meteen inschrijven